live-chatAr fi aproape de neconceput sa iti faci un site si sa nu adaugi si o pagina de contact sau numarul de telefon. Totusi, lucrurile nu sunt asa de simple. Cum in ultima vreme au aparut tot mai multe companii de telefonie, retele sociale si programe de comunicare, ca sa nu mai vorbim ca numarul de device-uri de pe care poti fi contactat a crescut si el, este destul de dificil sa alegi ce sa pui si ce sa nu pui pe pagina de contact.
In primul rand si aproape fara exceptie ar trebui sa ai o adresa de email. Chiar daca sunt prezente noi tehnologii, emailul nu da semne ca ar disparea si ramane in continuare metoda preferata de contactare. Pe locul doi este numarul de telefon, dar atentie, trebuie sa fie un numar de telefon care sa nu incarce factura clientului si la care sa raspunda intotdeauna cineva. Daca esti plecat din tara poti apela la variante de Roaming sau poti sa incerci servicii VoIP precum Skype.com sau Necc.ro care iti permit sa cumperi un numar de telefon de Romania pe care clientii te pot suna cu tarif normal.
Facebook ori ba? Daca ai pagina de Facebook, stii poate deja ca fanii iti pot trimite mesaje direct in contul tau. Poti activa foarte usor acest serviciu insa Facebook nu se da peste cap pentru a te notifica daca ai un mesaj nou asa ca ai grija sa il activezi numai daca te ocupi regulat de pagina de Facebook. Studiile si analizele din ultima perioada au aratat ca din ce in ce mai multi utilizatori se uita pe Facebook pentru a vedea cati fani are fiecare pagina, daca este populara sau nu, fapt care le influenteaza decizia de cumparare.
In sfarsit avem Skype si Yahoo Messenger. Ambele sunt populare in Romania, iar in ultimul timp Skype pare sa castige teren. Orice webdesigner iti poate insera butoane de Skype sau Messenger care sa arate daca esti online sau nu, acestea fiind metode gratuite si bune de Live Chat prin care un client te poate contacta rapid si prin care poti oferi cotatii si raspunsuri rapide. Merita sa le pui? Da, insa numai daca esti intr-adevar online macar in orele active 09:00- 17:00. Daca vrei sa pari mai profesionist poti integra un modul avansat de Live Chat sau chiar un Call Center insa intreaba-te, merita investitia?
Sfatul nostru este sa ai minim doua variante de contact pe site si, atat timp cat nu aglomereaza sectiunea de contacte si nu complici navigarea, mai multe inseamna mai bine.