googleContinutul este rege. Google incearca in repetate randuri sa se asigure ca nu uitam asta. Prin ultimele actualizari ale algoritmului de cautare, in special Penguin 2.0, Google descurajeaza tacticile SEO black hat si ingreuneaza folosirea advertorialelor.
Ce poti face? Verifica daca traficul pe siteul tau a scazut semnificativ in ultimele doua luni. In cazul in care acest lucru s-a intamplat, poti face cateva lucruri pentru a salva situatia:
• Elimina tot ceea ce s-ar putea considera ca fiind spam si linkurile de text care contin un cuvant cheie plasat intentionat pentru a pozitiona mai bine o pagina. Acest lucru nu pare natural si va fi detectat de Google.
• Elimina cuvintele cheie in exces de pe paginile tale. Daca ai continut mai vechi creat in care cuvintele cheie au o densitate mare, revizuieste-l si fa-l sa sune natural.
• Verifica daca primesti linkuri de proasta calitate si anume linkuri din comentarii de pe blog, linkuri din directoarele de articole si orice link care nu pare natural si a fost introdus cu scop SEO.
• Elimina orice continut ascuns sau continut copiat, daca acesta exista.
• Asigura-te ca ceea ce ai publicat urmeaza Regulile de Calitate Google sau apeleaza la o firma web design.
• Activeaza Google AuthorRank deoarece continutul creat de autori care demonstreaza ca sunt o autoritate pe anumite nise va fi plasat mai sus in rezultatele cautarilor.
• Distribuie continutul pe retelele sociale, in special pe Google Plus, LinkedIn, Facebook si Twitter. Orice companie care vrea sa se faca remarcata in mediul online va trebui sa se gandeasca la strategii de continut inteligente, la moduri in care poate folosi email marketing, retelele de social media si mai ales sa respecte regulile Google.
Va fi acesta ultimul update al algoritmului de cautare? Cu siguranta nu. Daca ne uitam putin in istoria Google ne putem da seama usor ca in viitor vor urma si alte schimbari care pot fi combatute doar printr-o strategie SEO inteligenta si prin monitorizarea constanta a traficului pe site si a modurilor in care poate fi crescut acesta.
Ce inseamna de fapt continut? Cand vorbim de continut nu ne referim doar la articole sau la blogul de companie. Prin continut intelegem si textul de vanzare de pe paginile siteului de prezentare, stirile pe care le publici si chiar si descrierile si specificatiile produselor pe care le vinzi.
Viitorii tai clienti te gasesc datorita acestui continut, iar daca acesta raspunde intrebarilor lor sau ofera o solutie, cresc sansele de a transforma un vizitator pe site intr-un client pe termen lung, iar intr-un mediu in care Google face regulile nu poti decat sa le folosesti in beneficiul tau.